Vegyük figyelembe kérem, hogy délelőtt 7,5 órát biztosan gondolkodom, erőst figyelek. Egyedül látom el az irodát április óta aggyal.
Tegyük hozzá, hogy majd' minden hétköznap délután tanulok Bével, de legalábbis kikérdezem. Plusz a vasárnap.
Hát ez leharcolja az én morzsányi, gyöngécske agyamat, így aztán elfelejtek takarmányt hozni (vagy eM-et megkérni, hogy hozzon).
Viszont szeretek Bé-vel tanulni.
Közreműködik, figyel, látom, hogy akarja. Így aztán türelmes vagyok, sose ordítok.
Ezt asszem mondtam már.
Meg azért is szeretek vele tanulni, mert egy csomó mindent újratanulok (valljuk csak be szépen: anno se tanultam meg...).
Ott van a térkép. Hótt hülye voltam hozzá. Még most is, de már világosodik Magyarország földrajza. Én nem is tudom, hogyan fejezhettem be az általános iskolát ilyen hülyén.
Meg a történelem. A hatodikos szint nagyon bejön nekem. És nagyon jó érzés az összefüggésekre rávezetni a kölyköt.
A fizikától most is lábrázást kapok, főleg az ilyen meghatározástól, hogyaszongya: "A gravitációs mező a Földet körülvevő sajátos tulajdonságú mező." Vagy ilyesmi, tegnap tanultuk. Felhívom a figyelmet a sajátos tulajdonságú kifejezésre, ami a neszesemmifogdmegjól kategóriába tartozik nálam.
A függőleges irány definíciójáért ajándékot adok! :)
Viszont (és ez már többször előfordult) mély tiszteletet gerjesztek magam körül (sajátos tulajdonságú mező), mikor kiszalad a számon az írásban is jelölt teljes hasonulás vagy az írásban nem jelölt, képzés helye szerinti részleges hasonulás meghatározások egyike.
Németül még messze nem tudok, hajjaj, viszont a matek jöhet, minden mennyiségben, még akkor is, ha ilyeneket tanulunk, hogy: "Az a természetes szám osztható pontosan hárommal, amely természetes szám számjegyeinek összege pontosan osztható hárommal." És a prímtényezőkben is jó vagyok, de az az érdekes, hogy Bé is.
Éneket nem tanulunk együtt, de a tegnapi Na? Mi a lecke? kérdésre azt válszolta a kölyök, hogy tesiből gyakorolni kell a páros lábbal ugrálást.
A nemszakrendszerű maradt még, hát erről fogalmam sincs. Hetente öt (3+2) órájuk van ebből a tárgyból, de sose látok füzetet, munkafüzetet, órai munkát. Nyomokban sem. Viszont jó lehetőség az osztályfőnöknek, hogy az egyéb feladatokra elherdált töriórákat ekkor pótolja be, a kölykök legnagyobb felháborodása közepette.
Holnap almanap, almás palacsintát süt az osztály az iskola gyakorlókonyhájában, délután. Még nemtom, hogy megyek e, mert jön Bé osztálytársa, hogy megoldják a közös feladatukat: Van Gogh életét, illetve művészetét kell bemutatniuk egy naaaagy, falra szépen kirakható munkán.
Pénteken bemutatják a Legyetek jók, ha tudtok nóta feldolgozását.
Kicsit sok a pluszprogram. Nem mintha baj lenne, hogy Van Goghról kell tanulni műsoron kívül. De egy kicsit több időt kellene hagyni a törzsanyagra, azt hiszem.
Estére már csak a Hosszan nézek, de mit is? versenyen indulhatnék. De nem megyek én má' sehová, csak az ágyba.
A Rózsa neve-t olvasom. Egy hónapja.