HTML

vaskalap

Friss topikok

  • Vaskalap1: @perenne-2: Köszönöm. (2018.05.21. 19:17) Segít?
  • csokidrazsé: Egyszer csak összezsugorodik az a láda. Nem lehet mindig a szoba közepén, hogy keresztül essünk ra... (2017.09.30. 14:39) A félelem
  • Vaskalap1: Együtt félünk. (2017.04.11. 19:25) Kéne
  • csokidrazsé: Még mindig :( (2016.12.05. 18:00) Értelmetlen, de forró, égető könnyek
  • Timothea,s: Nem könnyű. Ölellek! (2016.07.04. 18:27) Nem

Címkék

...ésigennnnn! (1) Álom (1) Aprók (13) Bicaj (5) Család (23) Egészségügy (5) émely (7) Francba (13) Fut (1) Haggyá! (4) (2) igen (1) Kamasz (15) Katyvasz (9) Kert (3) Kívánság (4) kutya (3) Márti (32) Mellrák (1) Meló (3) Menekül (2) neked (1) Neked szól (1) Nemérti (6) Nők (4) Nyomda (1) Régi (3) Rinya (7) szem (1) Terv (4) Tisza (11) Totyak (2) Újvilág utca (6) Zene (2) Címkefelhő

Szülői

2011.02.11. 18:09 Vaskalap1

Elgondolkodtam tegnap a szülőin, hogy vajon mekkora szeletet látnak a pedagógusok az én nagyfiamból? Tanulmányi eredmény, magatartás, szorgalom, sulirendezvényen halsütés bográcsban, bicajtúra jómesszire kiállításra, meg a humorérzéke, ami olyan, amilyen, kicsit angol, kicsit kamaszbunkó, de leleményes, kétségtelen.

Két példa.

Későn ért be órára az osztályfőnök, jólnevelten elnézést kért, mire eM annyit reagált, hogy: Jólvan, de ez máskor ne forduljon elő. Szerencsére a tanbácsi jól vette a humort.

Fejenállást kell produkálniuk a tesitanárnak (meg szaltót, vagy mitökömöt, én azt hittem NEM artistaiskolába jár...), a gyerök meg így tiltakozik a tesitanárnál: Minek tanuljak meg fejen állni, mikor van két jó lábam? Nem beszélve arról, hogy a tükrökkel borított táncteremben fészekfogóznak, amiben szerepel labda is.

Szóval közgébe jár a fiam, úgyhogy a megfelelő statisztikák igen hamar felkerülnek a táblára és már azt is gyorsan belátom, hogy tényleg gyorsabban ír a krétával az osztályfőnök, mint én a füzetbe. Még jó, hogy nem matekpélda, mert megérteni tényleg nem lenne időm.

Rontott az osztály a tavaly évvégi eredményhez képest, 19 századot, de ez tulajdonképpen így szokott lenni sok-sok éve már, mert a tizedik nehéz, sokféle tantárgy van. Hirtelen számok teremnek a táblán, összehasonlítva a tavalyi osztály- meg iskolaátlagot ebből-abból-amabból, értékelve és rácsodálkozva, hogy jééé! a szorgalomjegy összhangban van a tanulmányi eredménnyel.

Itt kikapcsolt az agyam, látok én számot éppen eleget.

Viszont örvendetes, hogy nem arról szólt az első fél óra, hogy nem tanulnak. Még általános iskolából van egy olyan szülőin elkövetett jegyzetem, ami úgy néz ki, hogy nemtanulnaknemtanulnaknemtanulnak (ez egy egész oldalon)....... évzáró ekkorakkorittmegitt.

Szóval mit látnak a fiamból.

Azt hiszem így a második évben már sokkal többet. Kapott egy papírt, ami egy gasztronómiai "verseny" felhívása, menjen már főzni valamit. Hát megy. Szereti.

Azt is tudják, hogy nagyonhorgász, meg hogy lőni jár (mert volt már versenykikérője), de azt már nem biztos, hogy belépett a faluvédő egyesületbe és most készül, mert lesz majd katasztrófavédelmi gyakorlat, meg "eseménybiztosítás", meg majd járőröznek éjjel, ha meglesz végre az új autó.

Azt se tudják, hogy nyáron feszt a törpecsapdákat ellenőrizte a tavon, reggel és délután is, én meg éppen arra jártam és elcsodálkoztam, hogy nahát! az az én fiam ott? pedig tudtam hová megy. Elég távol volt a vízen, én meg elég rövidátó vagyok, hogy ne ismerjem fel elsőre a napnyugta párájában.

Szemrehányóan nézett rám az osztályfőnöke, mert TÉNYLEG lehetnének jobbak a jegyei, TÉNYLEG képes lenne rá és talán nem is jól csinálom, mert rá kéne szorítani a sokkal több tanulásra. De én rendes embert akarok nevelni belőle, nem automatát. Persze, az iskola szempontja más. Értem én. Meg talán tényleg követelhetnék többet tőle. De mást látok benne.

Majd kiderül.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vaskalap11.blog.hu/api/trackback/id/tr455637467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyúk 2011.02.11. 20:31:50

Hmm, nem tudom, hogy rá kell-e szorítani, tényleg. Én azt mondom, inkább legyen erős közepes, aztán boldog főiskolás, vagy akármi, mint az eredményei miatt szorongó egyetemista. A lényeg, hogy boldog maradjon.

136863 2011.02.12. 12:46:56

[Tyúk](#11169220) Ezt gondolom én is, csak sajnos olyan pályát álmodik mostanában magának, amihez jobb jegyek kellenének (vagy sok péz, na, az nincsen nekünk). Viszont most ért haza a történelmi múzeumból és lelkesen mesél. Ez sztem fontosabb.

137067 2011.02.12. 15:20:35

ezerszer fontosabb:) az érettségire viszonylag könnyű felkészülni (ha addig nem bukdácsolt), az emeltre is, azt' úgyis felveszik az egyire :)

136863 2011.02.12. 17:20:01

[.bolygolang.](#11171603) Neeeeem, dehogy bukdácsol, csak szerintem többre is képes lenne, de nem tanult meg tanulni az általánosban, mert nem kellett neki.
süti beállítások módosítása